Savvy Turbo Part II

Tuesday 11 October 2011

Seperti yang telah aku janjikan di dalam post sebelumnya, ni aku pamerkan proton savvy aku yang dh ditransform sepenuhnya.. Kerja2 transform savvy aku ni, amik masa lebih kurang 2 minggu.. 

Apa yang telah aku buat adalah menukar bumper asal Proton Savvy kepada bumper Suzuki Swift Sport, menggunakan Plat Base Daihatsu Mira dan menukar side mirror Toyota AE81 yang boleh dilaras secara automatik.

Malas la nak citer panjang2.. Korang tengok dan nilai la sendiri.. 

Pandangan Depan

Pandangan Sisi

Pandangan Belakang

Ni la Savvy Turbo aku.. Amacam?? Ok tak?? Hehe. Sebenarnya ada lagi yang aku selepas project transfrom ni.. Nantikan Savvy Turbo Part III. Tunggu!!!!

14 comments:

Anonymous,  16 December 2011 at 23:49  

Hi Zamri, saya skrg pun fikir nk tukar engine starlet tapi kat JB x tau nk tanya siapa.

ko buat kat jb mana ? atau ko bkn kat jb ?
Kalo leh nk minta tolong, trima kasih :)

Vince

Anonymous,  30 January 2012 at 21:32  

bro, bumper tu psg kedai ke psg sndr? sy berminat sbb bumper dpn pecah, tgk bro psg bumper swift smart plak

-khairul-

MyZamri 22 February 2012 at 12:05  

Actually, bumper tu custom.. atau lebih tepat dikawenkan..

bumper savvy + bumper suzuki swift..

Unknown 13 March 2012 at 13:35  

nk tuka bumper depan tu berapa kos?

ali,  29 June 2012 at 13:58  

bro bile nak part 3 lak? tak sabar ni hehe

za 3 July 2012 at 13:00  

Bro Zamri, kat mana buat? Boleh share info

JaNGGuTS 25 July 2012 at 10:20  

Salam bro, kalo x keberatan..sharelah kos bro buat transformasi nih..senang sy nk buat costing..sbb sy mmg berminat sgt nak transform savvy sy plak..bile tgk entry bro ni bertambah lg minat dan xsabar nak buat..sy tinggal di rawang..bro buat sume kat mane ye? Kat area sy xde bengkel yg tau pasal savvy sgt la..susah nak sembang..

Unknown 27 August 2012 at 12:08  

Bro...kwn nak tkr engine savvy kwn mcm bro gak.....tlg bg no contact dgn alamat bengkel...tk

aleen buleen 8 November 2012 at 09:50  

Bro Zamri, pls bg tunjuk ajar. gile gojes savvy bro nihh..savvy sy pn tersadai gak tu. gearbox kecundang. ade pikir nk tukar enjin starlet gt, tp takut gak kalo mkn minyak. sbb AMT yg sy pakai ni saving gile minyak dia..boley tolong share info x..?

MyZamri 12 November 2012 at 12:47  

Salam. Terima kasih atas soklan di atas.. Camni la, kalau korang ada nak tanya apa2.. boleh hubungi aku di emel m_zamrie76@yahoo.com.

Unknown 11 December 2012 at 02:58  

salam bro..side mirror tu boleh auto close tak????

Unknown 30 December 2012 at 11:08  

bro...aku jumpa kereta lu kat konot tadi...tinggal mana bro? ? :D

MyZamri 25 January 2013 at 11:48  

Famy Jamil,
kalau nak buat yang flip pun boleh, make sure ko dapatkan suis yang 5 wayar..

Famy Savoc,
Rasanya owner baru yang pakai tu.. :)

imran putra perdana,  25 February 2013 at 02:41  

salam en zam

sy imran, sy ada emel en zam kat m_zamrie76@yahoo.com harap dpt msg tu n contact sy.
019267936tujuh

realy need help here.

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP