Murtabak Raja

Saturday 6 August 2011

Murtabak Raja.. nama yang begitu famous dikalangan orang kelantan. Murtabak ini memang berasal dari Kelantan. Mengikut cerita yang aku perolehi, murtabak ini dibuat oleh golongan bangsawan kelantan atau kerabat diraja Kelantan.

Kalau masa dulu.. kena pergi kelantan untuk mendapatkan murtabak ini. Tapi sekarang, amat mudah kerana ianya sudah dikomersialkan.. iaitu dalam bentuk sejuk beku (frozen). Aku bernasib baik sebab kawan aku merupakan pembekal murtabak ini. Maka dengan rakusnya aku minta sample dari beliau. Sebab aku tak pernah rasa murtabak raja ni.. Dan seperti yang dijanjikan, kawan aku pun menghantar sample kepada aku.. Dan ini la murtabak raja yang dikatakan itu...



p/s: memang sedap giler.. pergh!!!

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP