Gadget :: HTC One X

Monday 18 June 2012

Aku memang mempunyai perancangan untuk menukar handphone lama aku iati iPhone 4 yang aku beli pada June 2010. Kalau ikutkan memang aku sayang sangat kat iPhone aku tapi apakan daya, dh banyak kali terjatuh dan yang paling teruk, housing belakang iPhone aku pecah dan aku terpaksa menukar housing. Selepas dari itu, performance iphone aku berkurangan.. kadang2 hanged semacam je..

Selepas aku survey market and beberapa model terkini.. akhirnya aku terpikat dengan satu model ni. Iaitu HTC One X.. Walaupun ramai kawan2 aku kata tunggu kemunculan Samsung S3. Tapi setelah aku buat research berkenaan model ini.. then, aku decide untuk beli..





Berikut adalah spesifikasi HTC One X. Ini adalah menjadi sebab kenapa aku membeli HTC berbanding Samsung S3 atau iPhone 4S..

**credit to google image

Kalau dilihat dari spesifikasi, HTC menawarkan Android terbaru iaitu Ice Cream 4.0 dan juga CPU Speed yang terlaju dalam kategorinya iaitu 1.5 GHz Quadcore. Selain itu, dengan menggunakan HTC, aku boleh mengambil gambar sehingga 99 shot dengan sekali ambil. Quality gambarnya pula memang amat baik.

Setelah aku menggunkan HTC ini bermula dari May sehingga sekarang, tiada masalah yang aku hadapi. Sememangnya HTC memberi kepuasan yang tidak ternilai.


 

p/s: Tapi aku macam nak beli Samsung S3 untuk wife aku.. Hehe..

1 comments:

Joe,  19 June 2012 at 16:57  

Nampaknya citarasa kita sama.. aku pun pengguna HTC.. Memang gempak..

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP